10 stvari koje ne treba da tolerišete

Postoje naučeni obrasci ponašanja i mišljenja koji negativno utiču na mentalno i telesno zdravlje i ličnu sreću, pa ih ne treba tolerisati i dobro je eliminisati ih što pre.

Psihička stabilnost i dobro mentalno zdravlje podjednako su važni za kvalitetan život kao telesno vežbanje, kondicija, zdrava ishrana… Kako bi se olakšala borba sa faktorima koji, očigledno ili prikriveno, utiču na sreću, ispunjenost i lično zadovoljstvo, psiholozi su napravili pregled ponašanja koje nikako ne treba tolerisati.

Svi saveti se, svakako, ne mogu primeniti odmah, ali je dobro poznavati ih, razmišljati o njima i postepeno ih uvoditi u svakodnevicu.

  1. Ne tolerišite svoju neaktivnost – cilj može da izgleda veliki i udaljen, ali ukoliko se bojite, osećate krivicu ili ne preduzimate ništa – sigurno nećete stići do njega. Napravite dobar plan i krenite korak po korak – odmah.
  2. Proterajte iz svog života negativne informacije koje podstiču pesimizam i loše emocije – borite se humorom, za koji je naučno dokazano da čak jača imunitet, smanjuje bol, opušta.
  3. Ne tolerišite neorganizovanost. Ona dovodi do neproduktivnosti, odlaganja obaveza i stresa. Napravite sebi raspored i sistem u poslovnom i privatnom životu, pridržavajte ga se i usavršavajte ga.jezero
  4. Eliminišite hronični stres. Odvojite vreme za sebe, opuštanje i odmor, svakoga dana, posebno ako ste zaposleni. Stres na poslu ne sme da gospodari Vašim životom.
  5. Ne upoređujte svoju imovinu sa imovinom drugih. Automobile, stanove, odeću, mobilne telefone… Život je suviše kratak da bi se trošio na takmičenje u posedovanju materijalnih stvari.
  6. Zapamtite – savršenost ne postoji. Kada prestanete da mislite da treba da budete savršeni i trudite se samo da budete što bolji, nećete se plašiti kritike, odugovlačiti sa poslovima i ocenjivati suviše strogo sebe i druge.freedom
  7. Prestanite da brinete šta drugi ljudi misle o Vama, osim nekoliko najbližih osoba. Preuzmite odgovornost i ponašajte se onako kako želite, zato što Vi to želite.
  8. Nemojte tolerisati gojaznost koja Vam ugrožava zdravlje. Mnogo malih koraka u dobrom pravcu sigurno će dovesti do rezultata, pre nego drastične mere od kojih obično odustanete.
  9. Nemojte biti finansijski nepismeni – naučite ponešto o svetu koji Vam se čini neprijateljski, kako biste se lakše snalazili u njemu i smanjili stres.
  10. Ne tolerišite svoje nezadovoljstvo poslom koji obavljate. Iako su vremena za promenu radnog mesta teška, analizirajte šta je to što biste zaista želeli da radite i pokušajte da napravite realan plan da to i ostvarite. Možda se ne može desiti odmah, ali se može dogoditi da se prilika za promenu ukaže, ili je sami napravite.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*