10 tech trendova u 2018. godini

Vreme je za prognoze, pa i one u oblasti savremenih tehnologija, za godinu koja nam dolazi za sedam dana.

Da pređemo odmah na predstavljanje pojava, dostignuća, brendova… o kojima će se, po mišljenju poznavalaca prilika, govoriti u 2018.

Najpre su to električni automobili. Na automobile bez vozača sačekaćemo još nekoliko godina, ali će zato električna vozila doživeti pravu ekspanziju. Dužina vožnje bez punjenja se povećava, zemlje sa najvećim brojem automobila postavljaju sve više restrikcija za benzinske i dizel motore, a Tesla i Nisan sa novim modelima garantuju da medijska pažnja i promocija neće nedostajati.

Samsung i Apple sa smart telefonima polako napuštaju centralno mesto na sceni, a zauzimaju ga Google i Amazon koji će, kako se čini, i u godinama posle 2018. voditi glavnu reč u novim smart rešenjima – glas, proširena realnost, veštačka inteligencija, upravljanje pokretom… su sledeće inovacije.

Glasom kontrolisani uređaji izaći će u javnost, posebno oni vezani za smart kuće i stanove.

Zvučnici kontrolisani glasom i ozvučenje svih prostorija u kući takođe je za sledeću godinu trend.

Strimovanje će doživeti takvu ekspanziju da će download u narednih nekoliko godina verovatno biti mrtav.

Zanimljivo, predviđanja kažu da ćemo sledeće godine manje koristiti Facebook. Društvene mreže su pod pritiskom zbog širenja lažnih vesti, nasilja i govora mržnje, upotreba ovih kanala komunikacija na uzrastu od 12 do 24 godine već opada…

Podkast beleži rast i to će se nastaviti – korisnici će sve više birati ono što žele da čuju i vide.

Brend koji će biti u centru pažnje je Dizni, koji će posle kupovine Twenty-First Century Fox-a krupnim koracima ulaziti u domove putem kablovskih i drugih kanala, ugrožavajući svu konkurenciju.

Društveni video (social video) je nova jezička kovanica, pošto ogroman broj uređaja snima video materijale, a korisnici ih u realnom vremenu postavljaju na YouTube, Facebook, Snapchat i Instagram. Pri vođenju naloga firmi na društvenim mrežama, ovo je jedna od novima koje se koriste za privlačenje pažnje pratilaca.

I na kraju – da li se u 2018. godini mogu očekivati turisti u zemljinoj orbiti kao vrhunac tehnološkog napretka? Videćemo. Odbrojavanje je počelo, a vodeći igrači su privatne kompanije sa ogromnim bogatstvom, koje su već uložile novac.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*