12 pravila za velnes trening

Ostvarenje velnes ciljeva ponekad izgleda veoma teško. Uz dobre savete i njihovo pridržavanje, svakako će biti jednostavnije.

Nazovimo plansko praktikovanje određenih aktivnosti, kako bi se postigla dobra kondicija i zdravlje – velnes trening.

U širem smislu, velnes trening je, kao održanje zdravih životnih navika i vežbanje umerenog intenziteta, primeren svima.

U užem smislu, međutim, velnes trening ima sasvim poseban cilj – skidanje suvišnih kilograma, rehabilitaciju posle dugotrajnih perioda neaktivnosti, sticanje kondicije za pojačane napore koji se očekuju… Kada se govori o velnes treningu u ovom značenju, potrebna je snažna volja, upornost i istrajnost…

Evo pravila kojih se treba pridržavati kako bi se uspešno prebrodila sva iskušenja.

trening01

1. Postavite specifične ciljeve i zapišite ih – šta tačno želite da postignete, zašto i u kojem roku, šta je potrebno učiniti kako bi se ostvario očekivani rezultat.

2. Zapišite kako i kada ćete meriti napredovanje, ono mora biti merljivo, i merite ga.

3. Niko vas ne tera na to, Vi zaista želite da postignete određeni cilj i ponašajte se tako.

4. Cilj treba da bude realan, kao i sve okolnosti koje ga okružuju (ne planirajte, na primer, da kupite najskuplji sokovnik za koji nemate novac kako biste počeli da pijete sveže ceđene sokove – iscedite ih ručno).

5. Precizno postavite rokove, sa “prolaznim vremenima” i pridržavajte ih se.

6. Pronađite mentore. To čak ne moraju biti ljudi koje poznajete, samo treba da budu oni koji su tamo gde vi želite da budete, a bili su tamo gde ste vi sada. Analizirajte kako su uspeli i pitajte ih za savet, ako ste u prilici.

7. Ne sumnjajte u sebe ni jednog trenutka, čak ni razumna količina sumnje nije dozvoljena. Biće teško, ali – uspećete.

8. Ne odustajte. Nastavite i kad je najteže. Bićete ponosni kada uspete.

trening02

9. Možda ćete imati oko sebe i ljude koji ne žele da Vi uspete. To je normalno, ali obratite pažnju na njih i ne dozvolite da Vas ometaju.

10. Budite dosledni i praktikujte vrstu treninga u koji ste se upustili redovno. Ukoliko Vam okolnosti ne dozvole da to bude u planirano doba dana, nadoknadite u nekom drugom trenutku.

11. Preuzmite odgovornost za odluke. Uvedite obavezu da, na primer, podelite sa prijateljima na Fejsbuku kako napredujete korak po korak. Tako ćete Vi postati mentor koji inspiriše druge.

12. Nagradite sebe. Stavite novčanicu u teglu svaki put kad postignete usputni cilj, a posle izvesnog vremena je ispraznite i kupite sebi nešto lepo.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*