Dovoljni i mikro treninzi

Ako je vaše opravdanje za fizičku neaktivnost nedostatak vremena, mikro treninzi su rešenje.

Pet do deset minuta vežbanja je bolje nego ne vežbati uopšte, poručuju stručnjaci koji otkrivaju da fizička aktivnost, neophodna za dobro telesno i mentalno zdravlje, ne mora da bude duga i naporna.

Mikro treninzi se podjednako preporučuju osobama koje imaju dobru kondiciju, i fizički potpuno neaktivnima.

Režim mikro vežbanja potekao je iz vojske, gde se koristi, u trajanju od 5-15 minuta, kada nema dovoljno vremena za redovan program. Uključene su kardio i vežbe snage, kombinovane sa simulacijom kros-fit vežbi (bazičnog treninga visokog intenziteta).

fitness

Kratke vežbe, na isti način kao kompletni treninzi, treba da budu pravilno dozirane i izvedene, u skladu sa fitness i zdravstvenim stanjem pojedinca.

Svoj mikro trening možete obaviti u svakodnevnoj odeći, mada to nije najbolje rešenje, bilo gde – u zatvorenom i na otvorenom prostoru, u svako doba dana. U toku jednog dana, ali i u jednom treningu, ako imate dovoljno kondicije, set vežbi možete raditi jednom, ili ga ponoviti dva do tri puta.

Za maksimalne efekte mikro trening treba da bude relativno intenzivan, i on obično podrazumeva elemente sprinta i različitih vrsta skokova. Potrebno je, obavezno, početi sa blažim varijantama. U želji da što pre i za što manje vremena postignu rezultate, vežbači najčešće preteraju, pa može doći do povreda, čak i češće nego kod „dugih“ treninga.

Mikro trening ima u rasporedu sve faze uobičajene za vežbu – zagrevanje, postepeno proširivanje opsega pokreta i napora i relaksaciju. Kada ih jednom usvojite, elemente mikro treninga možete kombinovati sa svim drugim vidovima fizičke aktivnosti.

yoga

Jednominutni mikro trening

Može li mikro trening da bude i jednominutni? Dva profesori sporta i fizičkog vaspitanja iz Srbije,  Aleksandar Đurić i Feđa Piščević tvrde da može. Napravili su i aplikaciju “1min Micro Training”, koja se nalazi na Google Play Store. U aplikaciji je šest nivoa vežbi prilagođenih svakoj vrsti vežbača, a autori tvrde da ove vežbe imaju i desetak minuta produženog delovanja posle izvođenja. Ako imate smart telefon probajte – preuzimanje je besplatno.

A ukoliko zaključite, posle svega, da ni za mikro trening nemate vremena, citiramo poruku Edvarda Stenlija, grofa od Derbija, koji je živeo u Engleskoj u drugoj polovini 19. veka: „Oni koji misle da nemaju dovoljno vremena za telesno vežbanje, pre ili kasnije moraće da pronađu vreme za bolest“. Pomalo neprijatno za osobe koje ne vežbaju, pa, razmislite…

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*