Kinezi osvajaju tržište

Uspeh kineskih brendova na svetskom tržištu mobilnih telefona više se ne može ignorisati.

Godina 2016. lagano se bliži kraju, a rezultati iz trećeg kvartala sa tržišta mobilnih telefona pokazuju da se u borbu velikih umešao treći. Apple i Samsung, naime, beleže pad prodaje, a Huawei i ostali kineski proizvođači osvajaju nove visoke pozicije.

huawei

Po podacima iz perioda jul – septembar iPhone uređaji ostvarili su pad od 6% u odnosu na isti period prošle godine, a Samsung mobilni telefoni čak 14%.

Samsungov pad nije neočekivan – dobro poznata greška na baterijama, koje su se palile i na kraju dovele i do povlačenja aparata Galaxy Note7, pojavila se krajem avgusta, a šteta koju je brend pretrpeo zbog narušene reputacije ne može se lako nadoknaditi. Tek ukoliko sve bude besprekorno sa najavljenim telefonom Galaxy S8, može se očekivati delimični oporavak od svojevrsnog „stresa“. Zabeleženi pad, inače, je najveći ikada.

Šta se, međutim desilo sa Apple telefonima? Udeo na tržištu u trećem kvartalu 2016. godine od 11,5% najlošiji je rezultat još od prvog kvartala 2009. godine. Telefoni iPhone beleže pad prodaje na svoja dva najveća tržišta – jedno su Sjedinjene Američke Države, gde je prodaja opala za 8,5% a drugo – Kina. Čak 31% iPhone telefona manje kupili su Kinezi, koji su se okrenuli svojim, značajno povoljnijim, a dovoljno kvalitetnim brendovima.

oppo

Huawei, Oppo i BBK u trećem kvartalu zauzeli su više od petine svetskog tržišta sa udelom od 21%. Oppo je 81% svojih aparata prodao u Kini, a BBK – 89%. Oba proizvođača zabeležila su rast prodaje u Indiji, Indoneziji, Maleziji, Tajlandu i Rusiji.

Sve u svemu, i u trećem kvartalu Samsung je još uvek prvi sa 19% globalnog udela, Apple je drugi sa 11,5% udela, Huawei treći sa 8,7% udela. Slede Oppo sa 6,7 i BBK sa 5,3% udela.

Ukupna prodaja telefona povećana je za 5,4% u odnosu na treći kvartal 2015. godine i iznosi 373 miliona aparata.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*