Ne donosite stres sa posla kući

Za prijatan boravak u domu neophodna je opuštena atmosfera, pa zašto onda dozvoliti da problemi kojima tu nije mesto pokvare dan.

U svakodnevnom životu, prepunom brojnih obaveza i egzistencijalnih izazova, svi su izloženi stresnim situacijama – roditelji, deca, bake i deke. Sasvim je dovoljno problema koje treba rešiti u krugu porodice da biste situaciju dodatno komplikovali „donošenjem nervoze sa posla“.

porodica01

Borite se, dakle, aktivno, da postignete i održite mir u domu, neophodan za zdravlje i prijatne trenutke svih ukućana, a klijente, šefove, zaposlene, kupce, dobavljače, kolege… ostavite sa one strane vrata radnog prostora, na kraju radnog vremena. Neka tamo ostanu i razdražljivost, bes, nervoza, anksioznost… vezani za posao.

Koliko je, međutim, teško, to izvesti u praksi?

Evo nekoliko korisnih saveta.

Završite sve što je moguće na poslu i neka rad kod kuće bude samo u izuzetnim okolnostima. Često nismo ni svesni izgubljenog vremena na radnom mestu, u razgovoru sa kolegama ili u aktivnostima koje na drugi način odvlače pažnju. Posebno se kancelarijski poslovi mogu lako „odneti kući“, pa se dešava da zaposleni, uz izgovor „nisam stigao“, redovno deo posla obavljaju kod kuće.

Uvedite neku naviku kojom ćete završavati radni dan – muziku, slušanje vesti, svraćanje u obližnji kiosk ili prodavnicu… vašem mozgu ponekad je potreban signal da vas prevede iz poslovnog u porodično raspoloženje.

porodica02

Ako ste baš prinuđeni da radite od kuće odvojite za to vreme i mesto. Vreme predviđeno za zajednički obrok, ili par sati pre odlaska dece na spavanje, sigurno treba rezervisati za porodicu. Ako imate mogućnosti, radni sto postavite u posebnu prostoriju ili deo prostorije, ne čitajte izveštaje sa posla u krevetu, na omiljenoj sofi, sklonite papire sa zajedničkih stolova… U suprotnom, nećete samo ugroziti osećaj domaćeg ambijenta ukućanima. Na duži rok, ove naizgled beznačajne sitnice narušiće, zbog konstantnog stresa, i vaše zdravlje.

Mobilni telefoni su posebno „opasni“, pa se potrudite da uspostavite dobre navike kada su ovi uređaji u pitanju. Sigurno već imate „poslovni“ i „onaj drugi“ broj. Ako poslovni telefon i e-mail poruke morate da proveravate od kuće, odredite tačno vreme za to i ograničite učestalost provera, posebno za vikend i kada ste na odmoru.

Podelite stres sa posla sa prijateljem

Imajte prijatelja, osobu od poverenja, savetnika, sa kojim ćete diskutovati o problemima na poslu i potražiti savet. Pokušajte da uključite partnera samo toliko da vas podrži i ima razumevanja, a detalje ostavite za druge – dugi i neproduktivni razgovori sa dragom osobom na poslovne teme, bez ikakvog razloga mogu da naruše vaše odnose.

Za upravljanje stresom dobro je da imate i samo svoj, „treći prostor“, u skladu sa interesovanjima, u koji se možete skloniti i od poslovnih i od porodičnih obaveza. Odlazak u klub, kafe, ribolov, basket partija sa prijateljima… će vam pomoći da prekinete krug posao – kuća – posao, i napetost koju stvara stres, kada se jednom tu pojavi.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*