Protestni turizam

Već nekoliko godina u turizmu Sjedinjenih Američkih Država prisutna je nova vrsta putovanja – protestni turizam.

Protestni turizam počeo je da se širi i u drugim krajevima sveta, diktiran socijalnim strujanjima, okolnostima i ključnim životnim problemima, koji izazivaju angažovanje i pažnju.

Protesti i demonstracije su događaji i kao takve ih treba tretirati. Puno je osoba koje žele da im prisustvuju, uključujući i one koji ne žive u mestu održavanja. Amerikanci su spremni da, zbog izražavanja svojih želja i stavova na demonstracijama, putuju hiljadama kilometara, što podrazumeva potrebu transporta, ishrane, smeštaja… Organizacija odlaska i dolaska veoma je slična bilo kom turističkom putovanju, pa su poslenici u ovoj privrednoj grani shvatili da se ovara niša za njihov rad, i zaradu.

Zanimljivo je da su agencije ne samo na usluzi posetiocima, nego ih i ubeđuju da treba da dođu, pozivaju ih i sprovode niz uobičajenih, mada ne otvorenih, marketing mera primerenih, na primer, festivalima. Trude se čak i da podstaknu organizatora da planira temin demonstracija u skladu sa činjenicom da gosti iz drugih gradova treba da stignu, negde odsednu, a zatim, možda, ukoliko je vikend, ostatak vremena provedu razgledajući lokalne znamenitosti.

Neki gradovi izdvojili su se kao pogodni za pojedine vrste protesta. Oni čisto politički obično se odvijaju u Vašingtonu, sedištu federalne vlasti, a ekološke demonstracije posvećene očuvanju planete i održivom razvoju u Los Anđelesu, i drugim gradovima Kalifornije.

Iako su protesti na ulicama pojava koja traje vekovima, termin “protestni turizam” je mlad. Potiče iz 2017. godine i masovnih protesta tokom i posle inauguracije Donalda Trampa. Turističke agencije naglašavaju da se tom prilikom, kao i u mnogima pre i posle nje, nisu stavljali na bilo koju političku stranu. Ono što ih interesuje su samo gosti i, naravno, profit. Na sajovima agencija se ne promoviše događaj, ali se nude pravne i informacije o postupanju u slučaju da je prisutnima potrebna pomoć.

Protestni turizam se sve više razvija i profiliše. Za sada se zna da su korisnici usluga uglavnom mladi ljudi, domaći turisti zainteresovani za konkretan povod demonstracija. Oni odsedaju u jeftinijim hotelima i hostelima, koriste Airbnb smeštaj, hrane se na ulici ili u manjim restoranima, ali ih je sasvim dovoljno da izlaženje u susret njihovim potrebama donosi dobru zaradu.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*