Seoski turizam, u inostranstvu

Razlike između pojmova ruralni, odnosno seoski, i agro-turizam postoje, a oba su dobra ideja za lično uživanje, čak i u inostranstvu.

“Vreme ima sasvim drugačije značenje u seoskim sredinama” – često je citirana poruka koja poziva da se bar deo odmora provede izvan grada, u naseljima gde žive i svoje svakodnevne aktivnosti obavljaju uvek gostoljubivi ljudi.

Ruralni ili seoski turizam podrazumeva širok dijapazon turističkih usluga koje posetioci dobijaju u seoskim sredinama, a koje im obezbeđuju lokalni stanovnici. Cilj je da obe strane imaju korist. Mala mesta i porodice na ovaj način poboljšavaju finansijsku situaciju i ostvaruju ekonomski napredak, a turisti se rekreiraju i opuštaju u komforu koji se po mnogome približava hotelskom smeštaju na bilo kojoj drugoj lokaciji.

Agro-turizam je specifična vrsta ruralnog turizma – turisti žive sa porodicama domaćina i u potpunosti učestvuju u dnevnim poslovima i drugim aktivnostima u seoskom životu.

Poslednjih decenija i agro-turizam i seoski turizam doživljavaju procvat. Nekada namenjeni porodicama sa nižim primanjima, koje sebi nisu mogle da obezbede skuplje letovanje, danas oni predstavljaju izbor ljudi željnih mira, opuštanja, boravka u prirodi, drugačije kulture i običaja…

Posebna vrednost seoskog i agro-turizma je upoznavanje sa proizvodnjom hrane, u domaćim uslovima. Konzumiranje zdravih jela i pića, starih specijaliteta pripremljenih na tradicionalan način, i hobiji vezani za uzgoj sopstvenog voća i povrća, trendovi su novog doba koji ne pokazuju znakove opadanja.

U zemljama razvijene turističke ponude ruralni i agro-turizam postali su u dobroj meri internacionalni.

Pored vikend boravka u okolnim selima, turisti opredeljeni za ovaj vid odmora spremni su da čitav godišnji odmor provedu na udaljenim ruralnim destinacijama. Organizuju se i  ture obilazaka sela, sa nekoliko kratkih boravaka na dogovorenim lokacijama na ruti.

Turističke agencije u svetu programe u oblasti seoskog turizma uglavnom prilagođavaju uzrastu, sa specifičnim turističkim proizvodima za mlade iz urbanih područja, porodice sa malom decom, penzionere…

U Evropi, zemlje koje su najdalje otišle u raznovrsnosti ponude za internacionalno tržište su Francuska, Nemačka, Austrija, Velika Britanija, Italija, a u poslednje vreme i nama susedne – Rumunija i Bugarska. Eto ideje za originalno letovanje u inostranstvu…

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*