Turistička ponuda Albanije

Albanija se uveliko okreće turizmu kao izvoru prihoda, a ponuda ove zemlje predmet je ambicioznih planova u narednim godinama.

Predviđa se da će u periodu od 2018. do 2022. godine Albaniju posetiti šest miliona turista, koji će zabeležiti oko 30 miliona noćenja u hotelima i hostelima. Paralelno sa tim, biće izgrađeno pet novih luksuznih rizort kompleksa i hotela, sa četiri i pet zvezdica, koji će zadovoljiti ukuse najprobirljivijih gostiju.

Dodatna prednost albanskog ulaganja u turizam biće i novih 300 hiljada radnih mesta u turističkoj, hotelskoj, ugostiteljskoj industriji i drugim granama koje ih prate.

Albanija je, do sada, imala nekoliko ambicionih planova za razvoj turizma, počevši od 1993. godine, koji nisu sprovedeni u delo. Problemi su bili loša koordinacija i odsustvo zajedničke akcije države i privatnog biznisa. Zemlja, na primer, po zvaničnoj verziji ima veoma mali broj turopetaratora, pa bi nova strategija bi trebalo da radi na tome. U stvarnosti, međutim, ovo nije tačno – tvrde iz Udruženja albanskih turoperatora, koji kažu da ih niko nije konsultovao pri izradi dokumenata. Oni navode da u Albaniji rade 252 sertifikovana turoperatora, od kojih su 137 sa licencom na nacionalnom nivou.

Sve navedeno, za turiste koji otkrivaju Albaniju nije posebno bitno – ljudi su, svedoči ogromna većina, veoma ljubazni, cene niske, usluga slična onoj u zemljama u okruženju. Sa 450 kilometara obale, novim hotelima, prelepim plažama, prirodnim lepotama, autentičnim kulturnim i istorijskim osobenostima, odličnom kuhinjom… Albanija je, svakako, privlačna destinacija.

Luka Drač razvila se proteklih decenija u turistički centar, sa gotovo neverovatnih 150 novopodignutih hotela. Biseri juga, Valona i Saranda, mesta su za koje je posebno zainteresovan inostrani kapital.

Razvoj putne infrastrukture i blizina Grčke i Italije doprineli su da se do Albanije, osim avionom, može stići i na drugi način, pa broj turista naglo raste. Albanija se danas nalazi kao preporučena destinacija u svim svetskim turističkim publikacijama i najvećim medijima.

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*