Ustanite i prošetajte, odmah!

Dugotrajno sedenje u toku dana nije dobro za zdravlje, to svi znamo, ali, iako osećamo krivicu što je tako, ovu naviku menjamo veoma teško.

Možda će biti lakše ako navedemo šta se tačno dešava u organizmu dok sedimo.

Unutrašnji organi trpe oštećenja

Rizici za srčanu bolest, karcinom debelog creva i dijabetes rastu. Mišići sagorevaju manje masnoća, krvotok je usporen, pa se masne kiseline lakše talože u krvnim sudovima.

Pankreas proizvodi insulin, kako bi ćelije u mišićima imaje dovoljno energije, a kako one ne reaguju, pankreas ga proizvodi sve više i više. U takvoj situaciji mogu da bujaju zloćudne ćelije odgovorne za karcinom debelog creva, dojke i materice, a pankreas na kraju i sam strada, prouzrokujući dijabetes. Ukoliko se krećete, podstiču se prirodni antioksidanti koji uništavaju štetne slobodne radikale i štite od karcinoma.

sedenje01

Problemi sa vratom i glavom

Pokreti dopremaju svežu krv i kiseonik u mozak, neophodnu za pravilno funkcionisanje, što oslobađa i izvesne supstance potrebne za dobro raspoloženje. Prilikom sedenja sve se usporava, uključujući i mišljenje, i čovek se oseća obamrlo.

Opterećenje vratnih pršljenova i slabost mišića ramena, posebno prilikom rada na računaru, može da izazove oštećenja i stanje trajne neravnoteže

Mišići se degenerišu

Prilikom stajanja ili uspravnog sedenja trbušni mišići su zategnuti. Kod opuštenog sedenja u fotelji oni se ne koriste, a kada se tome dodaju i slabi mišići leđa, prirodni luk kičme se deformiše dovodeći do bolesti.

Pokretljivi kukovi neophodni su za ravnotežu tela prilikom hoda. Kod dugog sedenja mišići u okruženju propadaju, što dovodi do ograničenja u pokretima i dužini koraka. Ovo stanje je kod starijih osoba najčešći uzrok pada. Mišići gluteusa takođe su potpuno neaktivni, oni postaju meki, pa snažni koraci i fleksibilnost izostaje, što takođe remeti ravnotežu.

Bolna kičma    

Ograničeni pokreti kičme dovode do oštećenja diskova, mekih jastučića između pršljenova – što za posledicu ima veoma bolna stanja sa neizvesnim ishodom.

sedenje02

Veoma loše za noge

Zbog dugotrajnog sedenja i usporenog krvotoka tečnost se spušta u noge i tu zadržava, prouzrokujući brojne probleme – od oticanja gležnjeva, proširenih vena i duboke venske tromboze, do osteoporoze – smanjenja gustine kostiju.

Razloga za oklevanje, dakle, nema. Svako od nas može pronaći dovoljno vremena i prostora da pored stola uradi jednostavne vežbe istezanja, da nauči da sedi pravilno, ili bar da na svakih pola sata kratko prošeta po prostoriji. Ustanite odmah!

Ostavi komentar

Email neće biti javno objavljen.


*