Kod mladih najpopularniji Snepčet

Najpre je izgledalo nemoguće da neka društvena mreža po popularnosti prestigne Fejsbuk. Zatim se pojavio Instagram, kojem se okrenula mlađa populacija, a onda je, iznenada, veliki uzlet zabeležio Snepčet. Imajući u vidu aktuelna istraživanja, jasno je da su na sceni promene na koje konkurencija hitno mora da reaguje.

Pomeranje interesovanja sa tekstualnih na vizuelne sadržaje upravo se odvija, čini se, bespovratno. Sa ovim trendom udružene su tehnološke inovacije, koje omogućavaju kreativnost na društvenim mrežama, bez mnogo truda i znanja – upotrebom filtera, na primer, dobijaju se do sada nezamislivi originalni instant efekti.

snepcet

Snepčet i Instagram – posebna klasa

Snepčet se na tržištu pojavio kao mreža sa novom osobinom – korisnici su delili fotografije sa prijateljima, a zatim su one ostajale dostupne u ograničenom vremenskom periodu, posle čega su automatski i trajno brisane sa servera. Ovo je bilo zabavno, posebno za mlade, i dovelo je do želje da se kontinuirano postavljaju novi sadržaji, nastali jednostavnim korišćenjem smart telefona. Interfejs je takođe jasan svima, Snepčet je besplatan, a iskustvo interesantno.

U proleće 2015. godine Instagram je među mladima do 24 godine bio najpopularniji. Sledili su Tviter, Fejsbuk, pa tek onda, na četvrtom mestu, Snepčet.

U poslednjoj godini, međutim, Snepčet je konstantno uvodio novine kao što su Snapchat Discover, prenos dodele Oskara uživo, mogućnost zamena lica korisnika, drugi brojni filteri za foto i video sadržaje… Za ciljnu grupu, tinejdžere, ovo je bila privlačna ponuda.

smartphone

Snepčet je u najnovijem istraživanju dobio 28% glasova mladih. Instagram je sada na drugom mestu sa 27% glasova, slede Tviter i Fejsbuk, veoma loše stoje Tumblr i Pinterest sa 2%, a Gugl+ je ubedljivo na dnu, sa samo 1% glasova.

Čini se da se Snepčet sa Instagramom izdvaja na vrhu, u grupu koja će dominirati u narednom periodu. Ostaje da se sačeka odgovor drugih mreža i provere preferencije današnjih tinejdžera kada prođe izvesno vreme.

updated 2018:
Instagram je u 2018. godini uveliko pretekao Facebook. Uvećanje agencija koje nude uslugu vođenje Instagram profila za firme je jedan od pokazatelja da i biznis shvata i prihvata ovu činjenicu.