Greške koje pravimo u organizaciji radnog prostora kod kuće

Kada smo se pre nekoliko godina susreli sa idejom rada od kuće, mnogi od nas bili su šokirani i preplašeni jer se nikada nisu upuštali u nešto slično. Štaviše, većina nas nije ni znala da postoji mogućnost da radimo od kuće i da možemo da obavimo sve svoje poslove i obaveze iz udobnosti sopstvenog doma. Međutim, posle nekog vremena, prednosti rada od kuće su postale evidentne, i stoga se sve više i više ljudi odlučivalo da provodi radno vreme u sopstvenom domu umesto u kancelariji. Da biste mogli da budete maksimalno posvećeni poslu, produktivni i motivisani, morate da organizujete radni prostor i da ga učinite savršenim – i tu se  javljaju greške. Neki od nas ne posvećuju dovoljno pažnje tome gde se nalazi njihov radni prostor, drugi ne insistiraju dovoljno na privatnosti, a treći su previše blizu televizora da bi mogli da obave sav posao na vreme. Ako i vi tražite način da unapredite svoje iskustvo rada od kuće, evo nekoliko najvećih greška koje pravimo u organizaciji radnog prostora kod kuće i kako da ih ispravite.

Neadekvatan prostor

Da biste bili produktivni i koncentrisani, morate da imate odvojen prostor u kom ćete da radite. Različiti ljudi shvataju ovu stavku na različite načine, i stoga rade u trpezariji, kuhinji, dnevnoj ili spavaćoj sobi, pa čak i na tavanu, u podrumu ili na terasi. Premda neke od ovih opcija deluju neobično, važno je da one vama odgovaraju, ali ako vaš životni prostor predstavlja i vaš kancelarijski prostor, morate da budete pažljivi i da razmišljate unapred. Drugim rečima, ako odlučite da radite u prostoru koji ostali članovi vaše porodice koriste, budite svesni činjenice da verovatno nećete imati dovoljno privatnosti i koncentracije. Stoga je bolje da se odvojite, makar prividno, i da pretvorite jedan od kutaka svog životnog prostora u kancelarijski prostor sa udobnom stolicom i prostranim stolom.

Nameštaj i oprema

Kada već pominjemo stolicu i sto, važno je da imate na umu činjenicu da je izuzetno teško provesti osam ili devet sati na neudobnoj stolici i za stolom na kom nemate dovoljno mesta za sve svoje sitnice. Zato počnite da opremate svoj prostor za rad od kuće kao da se radi o kancelarijskom prostoru i posvetite se svim stvarima koje su vam neophodne. Ergonomska stolica, prostran radni sto, brz i pouzdan računar, kvalitetan štampač i raznovrstan papir za štampanje koji možete da koristite u različitim prilikama – to su samo neke od stvari koje ćete morati da imate ako želite da budete organizovani i efikasni. Naravno, uvek možete da kupite neke nove sitnice i dodatno opremite svoj radni prostor, ali ovo je osnova koja će da vam pomogne da budete uspešni od početka.

Brza internet veza

Još jedan problem sa kojim se suočavaju ljudi koji rade od kuće jeste spora internet veza. Šta god da radite i čime god da se bavite, morate da imate dobru vezu da biste mogli da budete u kontaktu sa svojim šefovima, kolegama, zaposlenima ili klijentima. Ovo ne bi trebalo da bude problem u današnje vreme, ali imajte na umu da brzina internet veze umnogome zavisi od toga gde se nalazi vaša kućna kancelarija, a gde vaš ruter. Ako ste previše udaljeni od njega i ako se između vas nalaze zidovi, veza bi mogla da bude sporija i nestabilnija. Da biste rešili taj problem, možete da kupite povoljan pojačivač Wi-Fi signala ili pak da smestite svoj radni prostor negde bliže ruteru.

Ulaganje previše novca

Najzad, da biste bili efikasni i produktivni, nije važno gde se nalazite. Mnogi danas rade sa različitih mesta na svetu, a čak koriste i mogućnost rada od kuće da bi otišli na odmor. Stoga je važno kako radite, a ne gde radite, i zato nije neophodno da ulažete ogroman novac u svoj radni prostor kod kuće. Naravno, važno je da ga adekvatno opremite i da nabavite kvalitetan nameštaj, ali ne morate da zbog toga rušite zidove, sklanjate stvari iz sobe da bi ona bila prazna ili renovirate tavan da biste imali mesto da radite. Ključno je da budete organizovani i da se osećate prijatno dok radite, a manje je važno gde će se to dešavati i čime ćete biti okruženi. Najzad, kada već radite od kuće, sigurno ćete se osećati bolje i prijatnije nego u kancelariji, i zato je ovo dobra ideja za sve koji žele da iskuse i ovaj način rada.

Većina grešaka koje pravimo u organizaciji radnog prostora kod kuće mogu lako da se isprave. Uz ovih nekoliko saveta, i vi ćete moći da unapredite svoj radni prostor i da još više uživate u njemu, i stoga počnite sa tim aktivnostima što pre!

Comments are closed.