Kako fotografisati stan za prodaju
Ukoliko prodajete stan ili kuću, potencijalni kupci će, pre dolaska, želeti da vide fotografije vaše nekrenine. Fotografisanjem se obično bavi agencija kojoj ste poverili prodaju, ali ako stan prodajete sami, potrebno je da i ovaj deo posla samostalno obavite.
Kada kažemo samostalno, ne mislimo da vi to treba da radite. Imajući u vidu vrednost nekretnine, preporuka je da angažujete profesionalni foto studio. Iako na telefonima svi imamo kamere, ili posedujemo digitalne foto aparate, znanje i oprema amatera i profesionalaca ne mogu se porediti.
Šta god da odlučite, nekoliko detalja možete i morate proveriti.
Stan mora biti pripremljen za snimanje. Uklonite dečije igračke sa poda, odeću sa stolica i kreveta, veš koji se suši na radijatoru, privatne fotografije… Kupac treba da zamisli sebe i svoju porodicu u tom prostoru. Pomerite nameštaj tako da što više poda bude otkriveno. Podignite roletne i sklonite zavese da dnevna svetlost uđe u sobe. Spustite poklopac od wc šolje.
Sve prostorije trebalo bi da budu pokrivene.
Kad se fotografiše unutrašnjost kupac mora da stekne utisak, manje ili više direktno, šta se vidi kroz prozore.
Ako fotografišete kuću ili zgradu spolja, birajte doba dana i vreme kada je fasada dobro osvetljena frontalno. Uklonite sve što možete – automobile, kantu za smeće, bicikl…
„Padajuće vertikale“ na snimcima ne izgledaju lepo i ostavljaju utisak da je prostor manji. Fenomen približavanja vertikala, odnosno zidova, daje iskrivljenu sliku. Profesionalci to rešavaju širokougaonim objektivima. Vi možete pokušati da popravite stanje obradom fotografija uz pomoć kompjuterskih programa. Kamera, u svakom slučaju, treba da bude paralelna sa podom i montirana na stativ kad snimate.
Obratite pažnju na ogledala, staklene površine, kuhinjske i elemente u kupatilu koji reflektuju svetlost. U njima se može pronaći odraz fotografa ili drugih osoba koje se nalaze u prostoriji, kao i stvari koje ste privremeno uklonili da se ne bi videle.
Najbolje fotografije za prodaju nekretnina nastale su upotrebom kvalitetne i skupe opreme, fotografskog znanja, iskustva, i optimizovanja, odnosno obrade.
Činjenica jeste da dobra fotografija ne može prodati lošu nekretninu, ali je istina i to da loša fotografija može narušiti vašu pregovaračku poziciju, ili učiniti da kupci uopšte ne dođu da vaš stan pogledaju.
Comments are closed.