Problemi sa turistima u Japanu

Standard poslednjih decenija raste, sredstva komunikacija i transporta se usavršavaju, cene padaju, pa sve veći broj turista putuje svetom. Kako se oni ponašaju na destinacijama i koliko menjaju ekološku ravnotežu okruženja u koje stižu – tema je koja je sve aktuelnija.

Japan je jedna od zemalja u kojoj je u toku turistički bum – dolazak je učetvorostručen za manje od 15 godina, uz dominaciju turista iz Kine. Očekuje se da broj stranih gostiju u 2017. godini pređe 20 miliona, a da u 2020. godini, kada je Tokio domaćin Olimpijskih igara, stigne do čak 40 miliona turista.

Sa “zagađenošću turizmom” prvi je odlučio da se obračuna japanski grad Kjoto, a evo i “recepata” koje počinju da primenjuju.

Uvedena je praksa “tri vrste disperzije” – kako su je nazvali, koja se odnosi na ravnomernije raspoređivanje prisustva turista.

Disperzija u vremenu znači da se podstiču organizatori događaja namenjenih turistima da ih zakažu u ranim jutarnjim ili kasnim večernjim terminima, kako bi se izbegle gužve u “špicevima”.

Disperzija po mestu uvodi događaje na lokacije koje nisu najopterećenije, a disperzija tokom godine sadrži veliki broj projekata čiji je cilj da se promoviše poseta Kjotu u drugim mesecima, a ne samo u januaru, maju i junu, kada je najveća.

Štampani su i onlajn objavljeni vodiči za primereno ponašanje turista. Iako je Kjoto ponosan na svoj status popularne turističke destinacije, domaće stanovništvo ne bi smelo da trpi. Stranci u promotivnim kampanjama dobijaju brojna uputstva – od onih kada buka nije dozvoljena i kako sortirati smeće, preko običaja izuvanja pred vratima u privatnom smeštaju, na primer, do objašnjenja da tetovaže u Japanu imaju sasvim specifično značenje.

Vreme koje dolazi će pokazati koliko su navedene mere uspele da zažive i poprave stanje.

Ako to bude slučaj, verovatno je da se nešto slično može očekivati ubuduće i na drugim najposećenijim turističkim destinacijama, ne samo u Japanu.