Kako Google štiti privatnost
Briga za privatnost podataka na internetu dobila je ovog proleća reprezentativnu priču – u udarnim vestima svih svetskih medija pojavila se vest o “curenju” ličnih podataka sa Facebook-a, koja je jedne navela da trajno izbrišu nalog, a druge da se ozbiljno zamisle.
Kada se euforija dovoljno stišala, otvorila su se i druga pitanja.
Najozbiljnije od svih je bezbednost ličnih podataka na različitim platformama na kojima ih ostavljamo, a prvi je na udaru Google. Najmoćniji pretraživač, sa globalnim džinom za elektronsku poštu kakav je G-mail, sigurno o svakom korisniku interneta ima veliki broj informacija.
Šta Google sa njima čini?
Stručnjaci koji se bave ovim pitanjima uveravaju nas da Google ima dobru Politiku privatnosti – dokument koji sprečava neovlašćenu upotrebu prikupljenih podataka. Imao ju je, međutim, i Facebook. Osim toga, niko ne može da zna da li se baš svi u kompanijama pridržavaju onoga što u Politici privatnosti piše.
Ono što odvaja Google, međutim, od sličnih mesta na internetu je mogućnost koja je data korisnicima – da vide i ograniče podatke koje Google prikuplja o njima.
Konkretno, možete da promenite učestalost, odnosno prisustvo reklamnih sadržaja.
Zatim, dozvoljeno je da obrišete svoju kompletnu istoriju pretraživanja i sve geolokacijske podatke. Svaki pojedinačni podatak o sebi, dat Google servisima, uključujući fotografije, na primer, može da se promeni ili izbriše.
Ukoliko se ne osećate bezbedno, lako ćete izbrisati svoj e-mail ili drugi nalog u potpunosti.
Kada se brisanje dogodi, uveravaju nadležni u kompaniji, biće postepeno sa servera uklanjani svi obrisani sadržaji, a na kraju i bekap kopije.
Iako tvrde da je sve pod kontrolom, i Google će morati od 25. maja da poštuje stroga pravila koja pod skraćenicom GDPR tog dana uvodi Evropska unija.
Korisnici će ubuduće tačno znati koji se podaci (u manjem broju nego do sada) o njima prikupljaju. Biće im garantovana i mogućnost potpunog brisanja podataka, ili prenosa sa jednog servisa na drugi, kad god to požele.