Kako odabrati robot usisivač

Pre nego što odlučite da kupite određeni model robot usisivača potrebno je da imate u vidu nekoliko karakteristika vašeg domaćinstva, lične potrebe, očekivanja od ovog aparata i sopstvene platežne mogućnosti.

Prvo važno pitanje je imate li uglavnom tvrde podove, ili tepihe i druge meke prostirke. Koliko su debeli tepisi? Da li ste često menjali tokom čišćenja papuče za usisivače kako biste stigli do nezgodnih i uskih uglova? Šta očekujete da tu uradi robot?

Imate li kućnog ljubimca u stanu i da li je model robot usisivača predviđen da pokupi sve ono što ostaje iza psa ili mačke? Neki usisivači su projektovani tako da bolje skupljaju dlake od drugih, neki su efikasniji na tvrdim, drugi na mekim podlogama.

Da li je nameštaj za dnevnu sobu, spavaću sobu, predsoblje… na nogicama ili leži na podu? Ili, preciznije – kolika je realno površina koju planirate da čistite?

Cene usisivača se kreću od 200 evra za najjeftinije do više od hiljadu evra za one koji su poslednja reč tehnike i elektronike. Šta očekujete od robot usisivača? Ako maštate o „pravom robotu“ sa WiFi vezom i samopraznećim kontejnerom za prašinu, na primer, ove karakteristike nećete dobiti u jeftinim modelima. Metode navigacije se, takođe, razlikuju, pa će jeftiniji robot usisivač zastajati u radu i odbijati se o zidove i nameštaj, dok skuplji poseduju optičke senzore i laser koji precizno mere rastojanje do objekata i sprečavaju direktan kontakt.

Robot usisivači mogu da budu povezani sa određenim aplikacijama. Aplikacije su korisne za nadzor aparata, ali i druge interesantne dodatne funkcije kao što je planiranje čišćenja. Ako vam ova konekcija treba, detaljno pogledajte specifikaciju robota.

Ukratko, dobro se raspitajte pre nego što date novac. Robot usisivači su praktični ako imate veću površinu koju je potrebno redovno održavati, posebno su dobri za kancelarije i druge poslovne prostore. Računajte ipak da ćete, pored robota, zadržati u kući i klasičan usisivač, koji ćete s vremena na vreme upotrebiti.

Comments are closed.