Samsung gubi tržište

Činilo se da uzlet Samsunga na tržištu mobilnih komunikacija neće biti skoro doveden u pitanje. Dogodilo se, međutim, suprotno.

Huavej (Huawei) i Šiaomi (Xiaomi) izvršili su tako snažan pritisak da je prodaja južnokorejske kompanije pala za čitavih 13%. Sve je počelo tokom prošlogodišnje sezone praznika, kada je, u poslednjem kvartalu 2017, prodaja Samsunga smanjena za oko 4%. U prvom kvartalu 2018. pad je bio 2%, zatim 10%, a u trećem kvartalu, čiji su rezultati upravo objavljeni, čak 13%.

Sada je već sasvim jasno da su Samsungov Galaxy Note 9 i Galaxy S9 pretrpeli poraz u segmentu najmoćnijih telefona, što se polako dešava i sa jeftinijim aparatima srednje i niže klase.

Za to vreme, glavni rival Huavej u trećem kvartalu iskazuje rast od 32% i treći put zaredom potiskuje Apple sa drugog mesta najmoćnijih svetskih brendova mobilnih telefona. Zasluge za to pripadaju popularnoj P20 seriji, koja je navela potrošače da u razmatranje uzmu i Honor liniju srednje cenovne klase.

Rast beleži i Šiaomi, i to od oko 20% u nedavno završenom kvartalu, što ga svrstava na četvrto mesto iza Apple-a u isporukama širom sveta.

Kao odgovor na navedene podatke, stručnjaci pozivaju Samsung da “pod hitno reši kineski i indijski problem koji ima”, a Samsung očekuje bolje dane, već u ovom kvartalu. Nosioci promena su aparati Galaxy A7 i A9, a ističe se i tvrdnja da će u 2019. godini tržište mobilnih telefona nastaviti da raste. Najavljeno je da se naredne godine planira promocija telefona Galaxy S10 u tri modela i novog sklopivog Samsunga.

Kompanija se nada najboljem, ali ni konkurencija ne miruje. Na tržištu se pojavljuju i nove kineske komanije, koje u telefonima srednje i niže klase nude premijum karakteristike.