Srbija prvi put u IKEA Life at home izveštaju

Kompanija IKEA treću godinu zaredom sprovodi veliko globalno istraživanje pod nazivom Life at home, u kojem ispitanici iz različitih zemalja odgovaraju na pitanja vezana za njihov život kod kuće.

Rezultat je izveštaj na 94 strane, bogat grafikonima i prigodnim ilustracijama, a neki podaci se, prvi put, odnose na građane Srbije.

Ovogodišnja centralna tema definisana je kao odgovor na pitanje šta za ljude znači privatnost u domu. Cilj je da se komunikacijom poveća svesnost o značaju svakodnevnog života, u okruženju u kojem očekujemo bezbednost, sigurnost, pripadanje… Dom se, inače, u IKEA studiji posmatra iz četiri dimenzije – kroz prostor, stvari koje su u njemu, odnose sa drugima i mesto gde se kuća ili stan nalaze.  

Za nas u Srbiji, najinteresantniji su konkretni podaci vezani za domaće prilike, pa evo nekih.

Građani Srbije, na primer, uopšte ne brinu o nedostatku sopstvene privatnosti, čime su se svrstali odmah iza Švedske. Samo 12% švedskih i 13% srpskih ispitanika želi da se bori za više privatnosti, dok približno polovini Filipinaca i Indijaca ovo predstavlja problem (svetski prosek je 23%).

Gotovo 80% ispitanih u Srbiji smatra da tehnologija obezbeđuje privatnost, dok skoro polovina Francuza ne misli tako.

Veoma smo otvoreni kad treba da zahtevamo privatnost u domaćem okruženju i tu smo u vrhu, sa Austijom. Na drugim kontinentima, ljudi sa ovim, neretko, imaju problem, posebno u Japanu, Egiptu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima

I kao zaključak – čini se da smo, u Srbiji, prilično opušteni kad je privatnost u pitanju.

Na globalnom nivou, rezultati su, takođe zanimljivi.

Oko 20% građana sveta smatra, na primer, da će uvrediti ukućane i da neće biti shvaćen na pravi način ako zamoli za privatnost.

Više od polovine ispitanih oseća se frustrirano ako nema dovoljno privatnosti, a svaka treća osoba kaže da je posledica nedostatka privatnosti – anksioznost.