Stigao je Galaxy S7, čekamo iPhone 7

Kakav je novi Galaxy S7 i može li Samsung da pobedi Apple i u Sjedinjenim Američkim Državama? Kako sada stoje stvari – teško, iako su dva nova modela iz Samsungove ponude smart telefona, Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge, pomerila granice.

samsung01

Kamera ima 12 megapiksela sa dobrim rezultatima u uslovima slabog svetla, za memoriju se može koristiti SD kartica, Edge ima zakrivljene ivice koje prikazuju informacije i kada je telefon licem prema podlozi, sa dodatnim prostorom za prečice za aplikacije i upozorenja…

Veći broj osobina S7 modela glavni konkurent nema, a da li će imati u iPhone 7 verziji u septembru – čuva se kao tajna.

U Sjedinjenim Američkim Državama, ipak, teško da išta može da pokoleba verne pristalice Apple proizvoda. Konkretno, kada su u pitanju smart telefoni, iPhone zauzima 40% tržišta, drugi je Samsung sa 31%, a treći – LG, kojem poverenje ukazuje 10% Amerikanaca. Kompanija Samsung već je spustila cene kako bi održala poziciju, što sa Apple telefonima nije slučaj, pa se pre može reći da se sa S7 modelima sprečava pad udela, nego da se postiže rast.

Preko okeana, dakle, Apple je suviše daleko, ali globalno trku, za sada, vodi Samsung.

U četvrtom tromesečju 2015. godine udeo južnokorejske kompanije na smartphone tržištu bio je  19,5%. Drugi je Apple sa 17,9%. Ovim se konkurencija ne iscrpljuje. Jeftini telefoni, posebno oni koji dolaze iz kineskih kompanija Huawei i Xiaomi, rešenja su za ogroman broj korisnika, koji im iz različitih razloga daju prednost.

iphone

Pored prostog udela na tržištu, međutim, postoji i vrednost brenda. Pozitivan imidž i popularnost na strani je Apple proizvoda. Stručnjaci ne predviđaju da bi ovo u dogledno vreme moglo da se promeni, što zapravo i jeste najveći izazov i zadatak za kompaniju Samsung.

Sa druge strane – Apple ima problem na velikim tržištima ekonomija u usponu. Maksimalan iznos koji kupci žele i mogu da izdvoje za telefon je 200-500 dolara, ili manje. A u toj cenovnoj grupi već se nalazi – Samsung.