Ustanite i prošetajte, odmah!

Možda će biti lakše ako navedemo šta se tačno dešava u organizmu dok sedimo.

Unutrašnji organi trpe oštećenja

Rizici za srčanu bolest, karcinom debelog creva i dijabetes rastu. Mišići sagorevaju manje masnoća, krvotok je usporen, pa se masne kiseline lakše talože u krvnim sudovima.

Pankreas proizvodi insulin, kako bi ćelije u mišićima imaje dovoljno energije, a kako one ne reaguju, pankreas ga proizvodi sve više i više. U takvoj situaciji mogu da bujaju zloćudne ćelije odgovorne za karcinom debelog creva, dojke i materice, a pankreas na kraju i sam strada, prouzrokujući dijabetes. Ukoliko se krećete, podstiču se prirodni antioksidanti koji uništavaju štetne slobodne radikale i štite od karcinoma.

sedenje01

Problemi sa vratom i glavom

Pokreti dopremaju svežu krv i kiseonik u mozak, neophodnu za pravilno funkcionisanje, što oslobađa i izvesne supstance potrebne za dobro raspoloženje. Prilikom sedenja sve se usporava, uključujući i mišljenje, i čovek se oseća obamrlo.

Opterećenje vratnih pršljenova i slabost mišića ramena, posebno prilikom rada na računaru, može da izazove oštećenja i stanje trajne neravnoteže

Mišići se degenerišu

Prilikom stajanja ili uspravnog sedenja trbušni mišići su zategnuti. Kod opuštenog sedenja u fotelji oni se ne koriste, a kada se tome dodaju i slabi mišići leđa, prirodni luk kičme se deformiše dovodeći do bolesti.

Pokretljivi kukovi neophodni su za ravnotežu tela prilikom hoda. Kod dugog sedenja mišići u okruženju propadaju, što dovodi do ograničenja u pokretima i dužini koraka. Ovo stanje je kod starijih osoba najčešći uzrok pada. Mišići gluteusa takođe su potpuno neaktivni, oni postaju meki, pa snažni koraci i fleksibilnost izostaje, što takođe remeti ravnotežu.

Bolna kičma    

Ograničeni pokreti kičme dovode do oštećenja diskova, mekih jastučića između pršljenova – što za posledicu ima veoma bolna stanja sa neizvesnim ishodom.

sedenje02

Veoma loše za noge

Zbog dugotrajnog sedenja i usporenog krvotoka tečnost se spušta u noge i tu zadržava, prouzrokujući brojne probleme – od oticanja gležnjeva, proširenih vena i duboke venske tromboze, do osteoporoze – smanjenja gustine kostiju.

Razloga za oklevanje, dakle, nema. Svako od nas može pronaći dovoljno vremena i prostora da pored stola uradi jednostavne vežbe istezanja, da nauči da sedi pravilno, ili bar da na svakih pola sata kratko prošeta po prostoriji. Ustanite odmah!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.