Organizacija prostora

Poznate ličnosti angažuju dizajnere da im pomognu čak i kod uvođenja reda u prostor, a kompanije koje se ovim bave spremne su da daju savete drugima.

Upitani na šta posebno treba obratiti pažnju, iz nešvilske firme The Home Edit, koja je radila za Kloi Kardašijan, Gvinet Paltrou, Emu Roberts… poručuju sledeće.

Podelite poslove u organizovanju svog životnog prostora u manje etape. Najveća greška koju ljudi prave su, kako oni tvrde, “velika spremanja”, u kojima pokušavaju da istovremeno čiste i organizuju. Obično se ovako mnogo stvari pomeri sa svog mesta, a umor čini svoje, pa se odustane na pola i napravi još lošije stanje. Savet je da se počne od “najlakših” partija, iz kojih ćete bacati sve nepotrebno, polomljeno, pocepano… a zatim i obrisati preostalo. Korak po korak, tako će sve postati čisto.

Sledeća faza je kategorizacija – grupišite stvari po vrstama, bez obzira da li raspremate spavaću sobu ili garažu.

Sve što je sitno i može da se spakuje u kutije treba tako i odložiti, sa obaveznom nalepnicom šta se u kutiji nalazi. Videćete koliko je dobar ovaj savet prvi put kad nešto počnete da tražite.

Nije svejedno kakve su vam kutije. One treba da budu što pravilnijeg oblika, i da se dobro uklapaju na police ili drugo mesto gde bi ih trebalo složiti. Planirajte ovo unapred, izmerite dimenzije i kupite lepe i praktične kutije koje se u prodavnicama mogu pronaći baš za ovu namenu. Pored kutija koje se zatvaraju, biće vam potrebne i one otvorene, zatim kese, providne plastične kutije, staklene tegle…

Pravilo je, i to ne treba zaboraviti – da prostor u sobi, na primer, bude maksimalno 80% pun.

Prilikom organizovanja prostora veoma je važno imati u vidu kako ga uobičajeno koristite, a ne da li je u pitanju dnevna, spavaća soba ili kuhinja.  Ako imate veću sobu i koristite je za više namena, odredite koja je najvažnija i prema njoj napravite organizaciju i novi raspored stvari.